>

nuffnang

Followers


welcoming wish

Ya Allah, Tuhan yang membolak-balikkan hati, teguhkanlah hati-hati kami kepada agama-Mu dan tunjukkanlah kami kepada jalan ketaatan

Sunday, November 11, 2012

Khas buat Cikgu-Cikgi sekalian



ASSALAMU’ALAIKUM!!   {^◕‿◕^}

Salam semua..musim cuti sekolah dtg lagi. Weeeehhhuuuu!! (bajet mcm cikgu) ^-^  haha . Best lah jadi cikgu. Alamak!!perlu ke aku tukar profession?? *Wink*Wink* 
Ni nak cerita. Last week n several weeks yg lalu, time on the way aku balik umah, kan umah aku dlm taman. So ramai lah org yg aku selisih kan..
X semena-mena 1 hr tu, ramai sgt adik-adik senyum kat aku, padahal aku xkenal..kalau aku je yg x kenal xpe llah lagi. Ni aku confirm punya adik-adik tu pun x kenal aku. Mcmana adik-adik tu nk kenal aku plak kan, x logic sbb aku orang baru kt c2. Aku pun belek2 lah kottt2 ada salah ke baju n tudung yg aku pkai. Ohh x da yg salah. Pelik, pelik n pelik..tapi aku buat xtau je bende tu..
Last week, baru aku perasan kenapa..ada seorg adik ni, jumpa aku siap bg salam lagi. “Assalamu’alaikum kakak” Ok for sure dia xkenal aku kan? Xpe lah jawab je salam adik tu sambil senyum macamni *^_^*
Conclusion aku adalah, adik2 ni ‘ditarbiah’ oleh guru-guru di sekolah mereka supaya sentiasa bg salam n senyum even berada di luar sekolah..Ohh kalau la aku dah ada anak, nak je hntar kt skolah ni (sekolah belakang flat aku duduk, Taman Pauh Indah)..sejuk hati aku tau  。◕‿◕。     sungguh tinggi budi bahasa yg diterapkan..Wahai warga pendidik sekalian, didikan yg mcm ni lah yg kami cari untuk didikan anak bangsa kita yg telah hilang nilai-nilai murni.Setiap pagi before aku keluar bekerja, aku selalu dengar bacaan Quran dari sekolah ini. Patot lah aku rasa sgt tenang duduk kt taman ni, walaupun kalau tgk, mmg serba-serbi kekurangan lah..So far aku tengok, masalah social dari kalangan remaja-remaja pun xdak kt cni..xmcm sesetengah flat yg aku tengok time survey cr umah hari tu, perghh xpyh ckp la anak-anak muda dia..Warga pendidik sekalian, kami mohon anda treus berkhidmat mendidik anak bangsa kita dengan penuh keilkhlasan, agar tidak ada lagi pelajar-pelajar yang tercicir..Teruskan mendidik kerana kerjaya anda semua sgt mulia..
Teringat pulak kt cikgu-cikgu tersayang time aku kt Sekolah Kebangsaan Sik, Sekolah Kebangsaan batu Lima, Sekolah Kebangsaan Ayer Hitam, Sekolah Menengah Kebansaan Agama (Perempuan) Kangar, Perlis, dan ketika aku menuntut di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia. Sesungguhnya mereka semua terdiri dari kalangan insan-insan hebat dalam diri aku. Semoga jasa-jasa anda diberkati selalu..Anda semua

hati saya..

No comments:

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...