>

nuffnang

Followers


welcoming wish

Ya Allah, Tuhan yang membolak-balikkan hati, teguhkanlah hati-hati kami kepada agama-Mu dan tunjukkanlah kami kepada jalan ketaatan

Wednesday, November 7, 2012

I'm Lawyer to be



Dah 2 bulan aku dalam firm ni untuk menghabiskan tempoh 9 bulan chambering. So within this period, I’m lawyer-to-be. Kalau ikut pengalaman kawan-kawanku yg chambering di KL, mmg tersangatlah sibuk dan ada kemungkinan besar terpaksa pulang malam..aku sgt bersyukur sbb aku Cuma di Penang, tak busy mcm di ibu kota. Kalau ikutkan opinions lawyers, ramai yg suggest aku chambering kt KL je sbb byk pengalaman bakal dikutip di sana. Tapi bagi aku, cukup lah di Penang je..bukan sbb aku MALAS atau yg seangkatan dengannya, tapi aku mencari keredhaan suami..cukup lah berenggang time aku jadi student (pegang title wife and student serentak). Tambah2 lagi, husband aku kerja di Penang..lagipun aku ada matlamat tersendiri.

Being a lawyer, aku harap aku dapat bantu org ramai, especially org kampong. Ada jugak setengah2 org yg ckp, “ala. Jd lawyer penipu je, pastu telan duit orang”. Kat cni aku nak tanya, orang yg kija lain2 tu xda yg penipu ke? Kalau dah namanya x ikhlas bekerja, mmg la kuat menipu! Letak la dlm bidang apa pun. Semua tempt ada org jahat n org baik. So pilih sendiri lah nk yg mana 1 kan?? Semuanya bergantung pada niat, jadi jgn sedap2 je menghentam orang…bagi aku, aku pilih bidang ni sebab aku nk tlg orang ramai. Seronok & puas bila client dtg opis & kita boleh attend client, dan lepas tu client tu rasa yg kita ni membantu dgn penjelasan2 yg kita bgtau..aku boleh bayangkan macammana berada di tempat mereka, know nothing about law, know nothing about money that they paid for us. Normal lah kan kalau client tanya apesal mahal sgt kena bayar, dah nama pon dia x tau pape..explain jer la..apa2 pon, lawyer to be kt luar sana, gunakan sijil anda untuk membantu bukan membantut. Moga kita sama2 dpt berbakti kpd masyarakat. Jangan sekali-kali take advantage atas kepercayaan yg kita dapat. ^_^

No comments:

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...